دانلود سوالات آزمون ورودی تیزهوشان ششم به هفتم 1398 – 1397

آزمون ورودی مدارس تیزهوشان در پایه ششم در سال 97 رویه بسیار متفاوتی را از آزمون های سال های دیگر پیش می گیرد . چرا که بر خلاف روند آزمون تا سال 97 که سوالات در دو بخش استعداد تحصیلی و تحلیلی مطرح می شد به طور کلی اقدام به حذف بخش استعداد تحصیلی نموده است و از این حیث که سوالات به هوش تصویری محدود شده با آزمون ورودی سمپاد در سال های پس از خود نیز متفاوت است .

با تغییرات هرساله این آزمون و با توجه به نداشتن منبع معینی برای آزمون تیزهوشان ، بررسی روند تغییرات آزمون می تواند در پیش بینی آزمون پیش رو مفید باشد . از این رو به بیان مهم ترین و متداول ترین سوالات در این زمینه می پردازیم .

سوالات تیزهوشان ششم 1397 چه سرفصل هایی داشته است ؟

همانطور که ذکر شد ؛ این آزمون در قالب یک دفترچه 60 سوالی که تمامی آن ها از مباحث هوش تصویری بوده اند برگزار شد . لازم به ذکر است که سوالات این آزمون از آزمون بین المللی ریون که طراح آن روان شناسی انگلیسی به نام جان سی ریون بوده آورده شده و معیاری برای سنجش هوش سیال (هوش مستقل از یادگیری) است .

این آزمون مشتمل بر تست های ماتریس های الگویابی است که درجه سختی آنان رفته رفته زیاد شده و تعداد گزینه ها به تدریج از 6 به 8 افزایش می یابد . جالب است بدانید که مشهور ترین و متداول ترین آزمونی که برای سنجش IQ  از آن استفاده می شود این آزمون است . به ازای هر پاسخ صحیح یک امتیاز مثبت در  گرفته می شود و با قرارگیری این امتیازات در جدول سنی قرار گرفته و نمره نهایی وی مشخص می شود .

این آزمون در چه تاریخی برگزار شده و اعلام نتایج آن چه زمانی بوده است ؟

این آزمون در سال 97 ، در روز پنجم مرداد ماه برگزار شده و نتایج آن ظرف شش هفته روی سایت سازمان سمپاد قرار گرفت .

در سوالات تیزهوشان ششم 1397 چه مباحثی مورد پرسش قرار گرفته است ؟

تمام سوالات این مباحث از آزمون ریون بهره گرفته است که برای سنجش هوش تصویری از  سوالات ماتریس ها استفاده می کند .
برای تقویت هوش تصویری نیاز به تکرار و حل تمرین های متفاوت دارید .

دانلود سوالات آزمون ورودی تیزهوشان ششم به هفتم 1397

پسورد فایل : ندارد

محل نمایش فرم گزارش مشکل دانلود شما.

دیدگاهتان را بنویسید