دانلود سوالات آزمون ورودی مدارس تیزهوشان نهم به دهم 1403-1402

مدارس تیزهوشان در پایه های ششم و نهم هر ساله برای جذب دانش آموزان خود، آزمون ورودی برگزار می کنند.
اطلاع از شرایط برگزاری آزمون، زمان پاسخگویی به سوالات و سرفصل های آزمون های سال های قبل می تواند به ما در پیش بینی آزمون کمک کند و حتی در سبک مطالعه ما موثر باشد.
از این رو در مقاله پیش رو، اطلاعاتی از منابع آزمون، تعداد سوالات از هر درس و نحوه برگزاری آزمون ها آورده ایم .پس اگر شما هم قصد شرکت و قبولی در آزمون تیزهوشان را دارید حتما تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.

ساختار آزمون تیزهوشان نهم

تا پیش از سال 1397، هم در پایه ششم و هم در پایه نهم، در قالب کتب درسی برگزار می شد.
تنها سطح سوالات کمی سخت تر از سطح کتاب های درسی بوداما از سال 1397، سازمان سمپاد شیوه جدیدی برای سوالات را در پیش گرفت. سوالات آزمون تیزهوشان در پایه نهم امروزه، در قالب دو دفترچه 50 سوالی طرح می شود. در دفترچه اول، سوالات از انواع هوش تصویری-فضایی، ریاضی-منطقی و کلامی-ادبی هستند و در دفترچه دوم از 5 درس قرآن و معارف، زبان و ادبیات فارسی، ریاضی، علوم و مطالعات اجتماعی سنجش به عمل آورده می شود.

 

تعداد سوالات آزمون

این آزمون در قالب دو دفترچه 50 سوالی برگزار می شود. که دفترچه اول شامل سوالات استعداد تحلیلی است که سرفصل های آن هوش تصویری و ریاضی و کلامی است .
و دفترچه دوم، شامل سوالات استعداد تحصیلی است که از 5 درس پایه هشتم و نهم طراحی می شود.
در ادامه می توانید سرفصل های مختلف این آزمون در سال 1402 را ببینید .

بودجه بندی سوالات هوش تصویری آزمون تیزهوشان نهم 1402 بودجه بندی سوالات ازمون هوش کلامی تیزهوشان نهم 1402

بودجه بندی هوش ریاضی آزمون تیزهوشان ریاضی نهم 1402

زمان برگزاری آزمون

آزمون ورودی مدارس سمپاد در پایه نهم 1403-1402 در روز دوم تیر ماه سال 1402 با شرکت ….. نفر دانش آموز متقاضی برگزار شد که حدود ….. درصد از آن ها در این مدارس پذیرفته خواهند شد .

مدت پاسخگویی به سوالات

این آزمون در مجموع 120 دقیقه زمان دارد. 50 دقیقه برای دفترچه اول و 70 دقیقه برای دفترچه دوم . که این یعنی شما برای پاسخگویی به هر سوال دفترچه استعداد تحلیلی 50 ثانیه و برای پاسخگویی به هر سوال دفترچه استعداد تحصیلی 84 ثانیه زمان دارید.

نتایج آزمون تیزهوشان

نتایج آزمون معمولا بین چهار تا شش هفته از آزمون منتشر می شود. شما می توانید از طریق سامانه ملی استعداد های درخشان(سمپاد) به آدرس my.medu.ir به نتایج آزمون دسترسی پیدا کنید.

نتایج آزمون سمپاد پایه ششم به هفتم و نهم به دهم 1402 – 1403 اعلام شد.
برای ورود به لینک مشاهده نتایج آزمون مدارس سمپاد (لینک سایت سمپاد) کلیک کنید.

دانلود سوالات تیزهوشان نهم 1401

دانلود سوالات تیزهوشان نهم به دهم 1402

پسورد فایل : ندارد

محل نمایش فرم گزارش مشکل دانلود شما.

دیدگاهتان را بنویسید