دانلود سوالات آزمون ورودی تیزهوشان نهم به دهم 1400 – 1399

مدارس برتر موسوم به فرزانگان و علامه حلی هر ساله ، از طریق برگزاری آزمون ورودی به جذب دانش آموزان جدید می پردازد . روند این آزمون ها هرساله دستخوش تغییر بوده و هست . به طور مثال در سال 94 سوالات از کتاب های پیام های آسمان، فارسی ، ریاضی، علوم تجربی و انگلیسی طرح میشد اما در سال 95 ، درس زبان انگلیسی حذف شده و سوالات از درس ادبیات فارسی جایگزین شد . در تمام این سال ها درصد کمی از پرسش ها به سوالات استعداد تحلیلی اختصاص داشت اما با تغییر شیوه آزمون های ورودی مدارس سمپاد از سال 99 رفته رفته با حذف سوالات برخی دروس، سوالات استعداد تحلیلی وزن بیشتری یافت و این تغییرات ابهاماتی را برای داوطلبان و والدین شان ایجاد کرده که در این گفتار در پی آنیم تا به متداول ترین آن ها پاسخ دهیم .

بیشترین سوالات تیزهوشان نهم 1399 از چه مباحثی طرح می شود ؟

آزمون های ورودی مدارس برتر نهم به دهم از سال 99 تا کنون در دو دفترچه استعداد تحلیلی و استعداد تحصیلی طراحی شده است.
سوالات دفترچه اول با تقرییب بسیار به مباحث هوش های چندگانه گاردنر طرح می شوند و درصد هوش تصویری ، هوش کلامی ، هوش ریاضی و هوش منطقی شما سنجیده می شود .
و در دفترچه استعداد تحصیلی ، میزان تسلط شما و قدرت تجزیه و تحلیل دروسی از جمله قرآن و تعلیمات دینی ،ادبیات ، مطالعات اجتماعی ، علوم تجربی و ریاضی مورد سنجش قرار می گیرد .

در سوالات تیزهوشان نهم 1399 به چه تعداد سوالاتی بایستی پاسخ داد ؟

آزمون ورودی پس از تغییرات بسیار در سال های اخیر ، تقریبا در سه سال اخیر ، نظم بیشتری داشته و شامل دو دفترچه 50 سوالی است که دفترچه اول داوطلبان به 50 سوال هوش تصویری ، هوش کلامی ، هوش فضایی ، هوش منطقی و ریاضی طرح شده (که شباهت زیادی به تقسیم بندی هوش چندگانه گاردنر دارد) پاسخ می دهند .
جدول بودجه بندی دفترچه اول را در زیر مشاهده می کنید .

و در دفترچه دوم 50  سوال از 5  کتاب درسی سال نهم طرح می شود که می توانید جزئیات سوالات و ضرایب آن  را در جداول زیر مشاهده کنید .

موارد امتحانی، ضریب و تعداد سوالات تیزهوشان نهم 1399

سوالات استعداد تحصیلی

تعداد سوال

ضریب رشته تحصیلی

ضریب سمپاد

ریاضیات

10

ریاضی
فیزیک : 4

3

علوم تجربی : 2

علوم
انسانی : 2

علوم تجربی

10

ریاضی فیزیک : 2

3

علوم
تجربی : 4

علوم انسانی : 2

قرآن و پیام های آسمانی

10

ریاضی
فیزیک : 1

1

علوم تجربی : 1

علوم
انسانی : 1

مطالعات اجتماعی

10

ریاضی فیزیک : 1

1

علوم
تجربی : 1

علوم انسانی : 1

زبان و ادبیات فارسی

10

ریاضی
فیزیک : 2

2

علوم تجربی : 4

علوم
انسانی : 2

آزمون تیزهوشان چه زمانی برگزار می شود و نتایج آن به چه صورت قابل مشاهده است ؟

آزمون های تیزهوشان معمولا هر ساله در اواخر خرداد ماه برگزار شده و نتایج آن تقریبا یک ماه پس از برگزاری اعلام می شود که نتایج را می توانید در سایت سازمان ملی پرورش استعداد های درخشان (سمپاد) ببینید .

در ادامه ، سوالات تیزهوشان نهم 1399 به همراه پاسخنامه آورده شده که می تواند به عنوان منبع خوبی برای سنجش و آمادگی دانش آموزان برای آزمون های تیزهوشان امسال باشد .

 

دانلود سوالات آزمون ورودی تیزهوشان نهم 1399

پسورد فایل : ندارد

محل نمایش فرم گزارش مشکل دانلود شما.

دیدگاهتان را بنویسید