دانلود سوالات آزمون ورودی مدارس تیزهوشان ششم 1403-1402

مدارس تیزهوشان یا همان مدارس سمپاد یکی از مدارس برتر کشور از لحاظ آموزشی است که دانش آموزان خود را از طریق برگزاری آزمون ورودی در پایه های ششم و نهم، جذب می کند. آگاهی از چگونگی برگزاری آزمون، سرفصل های پراهمیت ترو مواردی از این دست می تواند به شما دید خوبی نسبت به آزمون بدهد.
از این رو در مقاله پیش رو، اطلاعاتی از سرفصل های آزمون، تعداد سوالات از هر بخش و نحوه برگزاری آزمون ها آورده ایم .پس اگر شما هم قصد شرکت در آزمون تیزهوشان را دارید حتما تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.

ساختار آزمون تیزهوشان ششم

تا پیش از سال 1397، هم در پایه ششم و هم در پایه نهم سوالات از کتب درسی اما کمی سخت تر از سطح کتاب مطرح می شدند اما از سال 1397، سازمان سمپاد شیوه جدیدی برای سوالات را در پیش گرفت. طراحی سوالات در قالب هوش آن هم از انواع تصویری-فضایی، ریاضی-منطقی،کلامی-ادبی و سرعت-دقت . که تا امروز هم طراح به همین شیوه طراحی سوالات در آزمون ورودی تیزهوشان پایبند بوده است .

تعداد سوالات آزمون

این آزمون در قالب دو دفترچه 60 سوالی برگزار می شود . که دفترچه اول شامل سوالات استعداد تحلیلی و هوش است که خود سرفصل های متعددی دارد اما به طور کلی در سه دسته سوالات هوش کلامی-ادبی، ریاضی-منطقی و تصویری-فضایی جای می گیرد . و دفترچه دوم که مشتمل بر سوالات سرعت و دقت است.
در ادامه می توانید سرفصل های مختلف این آزمون در سال 1402 را ببینید .

بودجه بندی هوش تصویری تیزهوشان ششم 1402
بودجه بندی سوالات هوش کلامی 1402

زمان برگزاری آزمون

آزمون ورودی مدارس تیزهوشان پایه ششم 1403-1402 در روز اول تیر ماه سال 1402 با شرکت 208،000 نفر دانش آموز متقاضی برگزار شد که حدود 9 درصد از آن ها در این مدارس پذیرفته خواهند شد .

شانس قبولی در آزمون تیزهوشان

با توجه به افزایش تعداد شرکت کنندگان در پایه ششم ، با فرض ثابت ماندن ظرفیت ها (که تا الان خبری از افزایشش نیست و همچنان هر مدرسه بین 40 تا 60 نفر دانش آموز جذب می کند)، هر دانش آموز حدودا 9 درصد شانس قبولی دارد که این احتمال نسبت به سال گذشته کاهش یک درصدی داشته است .

مدت پاسخگویی به سوالات

این آزمون در مجموع 100 دقیقه زمان دارد. 75 دقیقه دفترچه اول و 25 دقیقه برای دفترچه دوم. که این یعنی شما برای پاسخگویی به هر سوال دفترچه استعداد تحلیلی 75 ثانیه و برای پاسخگویی به هر سوال دفترچه سرعت و دقت 25 ثانیه زمان دارید.

نتایج آزمون تیزهوشان

نتایج آزمون معمولا بین چهار تا شش هفته از آزمون منتشر می شود. شما می توانید از طریق سامانه ملی استعداد های درخشان(سمپاد) به آدرس my.medu.ir به نتایج آزمون دسترسی پیدا کنید.

نتایج آزمون سمپاد پایه ششم به هفتم و نهم به دهم 1402 – 1403 اعلام شد.
برای ورود به لینک مشاهده نتایج آزمون مدارس سمپاد (لینک سایت سمپاد) کلیک کنید.

 

دانلود سوالات تیزهوشان ششم 1401

دانلود سوالات تیزهوشان ششم به هفتم 1402

پسورد فایل : ندارد

محل نمایش فرم گزارش مشکل دانلود شما.

دیدگاهتان را بنویسید