دانلود سوالات آزمون ورودی تیزهوشان ششم به هفتم 1401 – 1400

مدارس تیزهوشان هر ساله ، دانش آموزان جدیدشان را از طریق برگذاری آزمون های ورودی جذب می کنند تا پیش از سال 98 ، سطح معلومات دانش آموزان از کتب درسی مورد سنجش قرار می گرفت اما با تغییر شیوه آزمون های ورودی مدارس سمپاد از سال 98 و سنجش هوش ، نقاط مبهمی برای دانش آموزان و والدین ایجاد شده که در این گفتار قصد داریم تا به متداول ترین سوالات شما در خصوص آزمون تیزهوشان پاسخ دهیم .

در سوالات تیزهوشان ششم 1400 چه مباحثی مورد پرسش قرار می گیرند ؟

آزمون های ورودی مدارس برتر از سال 98 در پایه ششم به درستی با گذر از مطالب درسی ، منحصر به سنجش هوش شده است . در این سال ها از انواع هوش ها و مباحث سرعت و دقت پرسش به عمل می آید

در سوالات تیزهوشان ششم 1400 به چه تعداد سوال باید پاسخ داد ؟

آزمون ورودی مدارس سمپاد در سال 1401-1400 به روال سال های گذشته ، شامل دو دفترچه 60 سوالی است که در دفترچه اول دانش آموزان در 75 دقیقه به 60 سوال از مباحث هوش تصویری ، هوش کلامی ، هوش فضایی ، هوش منطقی و ریاضی پاسخ می دهند .

 در دفترچه دوم در حوزه سرعت و دقت چالشی برای سنجش توانایی دانش آموزان در مسائلی مثل قدرت یافتن المان هایی مثل کلمات خاص ، اعداد و … و یا رمزگشایی واژگان ، اعداد و نماد ها طراحی شده که دانش آموزان بایستی در 25 دقیقه زمان به 60 سوال بعدی پاسخ دهند . اطلاعات دقیق تر راجع به هر بخش را می توانید در جداول زیر مشاهده کنید .

بودجه بندی سوالات هوش کلامی 1400

بودجه بندی سوالات هوش ریاضی

بودجه بندی سوالات هوش منطقی

بودجه بندی سوالات سرعت و دقت ششم 1400

این آزمون در چه زمانی برگزار شده و نتایج آن چه زمانی اعلام می شود ؟

آزمون های تیزهوشان معمولا هر ساله در اواخر خرداد ماه برگزار شده و نتایج آن تقریبا یک ماه پس از برگزاری اعلام می شود ولی در سال 1400 بخاطر همه گیری ویروس کرونا در اردیبهشت ماه ساعت برگزار شد و نتایج آن شش هفته بعد در مرداد ماه منتشر شد .

در ادامه مطلب سوالات آزمون تیزهوشان این سال به همراه پاسخنامه آورده شده که می تواند به عنوان منبع خوبی برای سنجش و آمادگی دانش آموزان برای آزمون تیزهوشان سال 1403-1402 باشد .

دانلود سوالات آزمون تیزهوشان ششم به هفتم 1401 - 1400

پسورد فایل : ندارد

محل نمایش فرم گزارش مشکل دانلود شما.

دیدگاهتان را بنویسید