دانلود سوالات آزمون ورودی تیزهوشان ششم به هفتم 1399 – 1400

 فرآیند گزینش دانش آموزان برتر ، برای مدارس فرزانگان ها و علامه حلی ها ، همه ساله از طریق برگزاری آزمون های ورودی صورت می پذیرد . رویه آزمون ، تا پیش از تغییر اساسی که در روند طراحی آزمون ها رخ داد ؛ به این نحو بود که اطلاعات دانشی دانش آموزان از کتب درسی و در سطح بالاتر مورد سنجش قرار می گرفت . اما پس از تغییرات اساسی در سال 98، با گذر از کتب درسی علی الخصوص در پایه ششم  ، به سنجش هوش دانش آموزان می پردازد .  در پی این تغییرات ، ابهاماتی برای دانش آموزان و والدین به وجود آمده است که در این گفتار در پی آنیم تا به متداول ترین آن ها پاسخ گوییم .

سرفصل های سوالات تیزهوشان ششم 1399 چه مباحثی هستند ؟

آزمون های ورودی مدارس تیزهوشان ، در رویه جدید با عبور از کتب درسی و سوالات نسبتا غیر استاندارد و سختی که از کتاب های درسی طرح می شد به سمت سنجش ضریب هوشی بر پایه نظریه هوش چندگانه گاردنر می رود .  بودجه بندی سوالات این آزمون را می توانید به تفصیل در جدول های زیر مشاهده کنید.

چینش سوالات و تعداد سوالات تیزهوشان ششم 1399 به چه نحوی است ؟

سوالات این آزمون در قالب یک دفترچه 60  و یک دفترچه 40 سواله طراحی شده که دفترجه اول سوالات مربوط به هوش کلامی ، تصویری ، منطقی ، ریاضی و فضایی – تجسمی را پوشش می دهد و در دفترچه دوم ، سوالات سرعت و دقت از قبیل یافتن اجزای خاص در تصاویر یا متون ، محاسبات سریع اعداد و امثالهم جای می گیرند .

برای پاسخگویی به سوالات تیزهوشان ششم 1399 ، چقدر زمان داریم ؟

با توجه به تعداد سوالات دفترچه اول ، عمده زمان آزمون به پاسخگویی به سوالات این دفترچه اختصاص می یابد و برای 60 سوال این دفترچه 75 دقیقه زمان خواهید داشت اما توجه داشته باشید که طبیعت برخی سوالات نیاز به زمان کمتری دارد و به طور مثال تحلیل یک تست از ارتباط واژگان زمان کمتری نسبتا زمان کمتری از شما می گیرد و شاید در 30 ثانیه بتوانید به آن پاسخ دهید اما نیاز باشد برای پاسخگویی به سوالات نتیجه گیری از متن دارد و بنابراین باید زمان را به نحوی مدیریت کنید که بیشتر زمان به سوالات سنگین تر اختصاص داده شود .

آزمون تیزهوشان معمولا چه زمانی برگزار می شود و چگونه نتایج آن را می توان مشاهده کرد ؟

این آزمون ها عمدتا در اواخر خرداد ماه ، برگزار شده و نتایج ظرف شش هفته روی سایت سمپاد قابل مشاهده خواهد بود .

در ذیل این مطلب ، دفترچه سوالات آزمون تیزهوشان را به همراه پاسخ می توانید دریافت کنید که می تواند منبع مناسبی برای سنجش داوطلبان آزمون های  ورودی تیزهوشان امسال باشد .

دانلود سوالات آزمون ورودی تیزهوشان ششم 1399

پسورد فایل : ندارد

محل نمایش فرم گزارش مشکل دانلود شما.

دیدگاهتان را بنویسید