دانلود سوالات آزمون ورودی تیزهوشان ششم به هفتم سال 99 – 98

روند پذیرش مدارس برتر هر ساله از طریق برگزاری آزمون های ورودی تیزهوشان صورت می پذیرد . هر سال دانش آموزان در پایه های ششم و نهم برای ورود به این مدارس در سراسر ایران با یکدیگر به رقابت می پردازند . با تغییر نظام آموزشی ، این آزمون ها نیز دچار تغییر و تحولاتی شدند و این تغییرات باعث ایجاد ابهاماتی برای والدین و دانش آموزان شده است . در این کلام قصد داریم تا به متداول ترین این سوالات و ابهامات پاسخ دهیم .

ساختار سوالات تیزهوشان ششم 98 تیزهوشان به چه نحو بوده است ؟

این آزمون 100  سوالی در قالب دو دفترچه بوده که دفترچه اول شامل 60  سوال از مباحث هوش تصویری ، هوش کلامی ، هوش منطقی ، هوش فضایی و هوش ریاضی بود که دانش آموزان بایستی در مدت زمان 60 دقیقه به سوالات تفکیک شده در سه بخش هوش کلامی ، هوش ریاضی و هوش تصویری پاسخ دهند و در دفترچه دوم 40 سوال سرعت و دقت ، انتظارشان را می کشد که بایستی در مدت زمان 20 دقیقه پاسخ داده شوند . بودجه بندی این سوالات و ضرایب آن ها را به تفصیل در ذیل مشاهده می کنید .

برای پاسخگویی به سوالات تیزهوشان ششم 98 چقدر زمان داریم ؟

در شروع هر دفترچه تعداد سوالات و زمان کلی برای هر دفترچه مشخص شده است و بهتر است تقسیم بندی را از همان ابتدای آزمون انجام دهید تا با کمبود زمان مواجه نشوید و توجه به این نکته داشته باشید که برای برخی مباحث مثل الگو های تصویری که ساده تر حل می شوند نسبت به ماتریس ها که تطبیق گزینه ها در آن زمانبر است ؛ زمان بیشتری اختصاص ندهید تا با کمبود زمان در مباحث مهم تر مواجه نشوید .

زمان برگزاری این آزمون چه تاریخی است و نتایج آن چه زمانی مشخص می شود ؟

این آزمون در سال 98 در تاریخ سی ام خرداد ماه با حضور داوطلبان آزمون ورودی سمپاد در پایه ششم برگزار شد و نتایج آن ظرف شش هفته روی سایت سازمان ملی پرورش استعداد های درخشان قرار گرفت.

دانلود سوالات تیزهوشان ششم 98

پسورد فایل : ندارد

محل نمایش فرم گزارش مشکل دانلود شما.

دیدگاهتان را بنویسید